8/4/13

ΓΙΑ ΜΙΑ ΘΕΣΗ... ΣΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ




Τι συμβαίνει στα Πρότυπα-Πειραματικά σχολεία και ποιοι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτά;


Γράφει η Αιμιλία Πανταζή



«Ο αυξημένος αριθμός υποψηφίων για τη δοκιμασία δεξιοτήτων και γνώσεων στα πρότυπα πειραματικά γυμνάσια και λύκεια είναι η μεγαλύτερη επιβεβαίωση της διαδικασίας αναβάθμισης των σχολείων αυτών», ανέφερε ο υφυπουργός παιδείας κ. Παπαθεοδώρου. Ποιον έπεισε;


Οι εξετάσεις εισαγωγής για τα πρότυπα-πειραματικά σχολεία ανακοινώθηκε από το αρμόδιο υπουργείο για το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου. Οι αιτήσεις συμμετοχής που έχουν κατατεθεί παρουσιάζουν πρωτοφανή αύξηση. Από τα δημοτικά στα πρότυπα πειραματικά γυμνάσια, τα οποία συγκεντρώνουν και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, κατατέθηκαν 3.014 αιτήσεις για τις συνολικά 846 θέσεις. Αντίστοιχα για την εισαγωγή μέσω εξετάσεων από τα γυμνάσια στα πρότυπα πειραματικά λύκεια που διαθέτουν 1.068 θέσεις κατατέθηκαν 1.641 αιτήσεις.
Συγκεκριμένα, 673 παιδιά διεκδικούν εισαγωγή στο Γυμνάσιο Αναβρύτων, που προσφέρει 81 θέσεις. Δηλαδή περνάει 1 στα 7. Ακολουθεί το Βαρβάκειο όπου υποψήφια για τις 108 θέσεις δηλώνουν 593 παιδιά (περνάει 1 στα 6). Ακολουθεί η Ιωνίδειος Πειραιά με 529 αιτήσεις για 108 θέσεις.

Ο υφυπουργός επιμένει να αναφέρει πως δεν απαιτείται κανενός είδους προετοιμασία από τη μεριά των μαθητών, αν και επικρατεί ένα ασαφές πλαίσιο όσον αφορά τον τύπο των εξετάσεων ή των τεστ δεξιοτήτων, που θα διεξαχθούν. Ερωτήσεις όπως, ποιοι θα ορίσουν την ύλη, επιτροπή ή κάθε σχολείο ξεχωριστά, από ποιους καθηγητές θα γίνουν οι διορθώσεις των γραπτών, ζητούν απαντήσεις που μέχρι στιγμής δεν έχουν δοθεί.

Παρόλα αυτά, αναμενόμενο ήταν οι πόρτες των φροντιστηρίων να ανοίξουν, για να υποδεχθούν το άγχος γονιών και παιδιών για ένα καλύτερο σχολείο. Ήδη οι υπεύθυνοι των φροντιστηρίων έχουν αναπτύξει πλάνο προετοιμασίας για τις εξετάσεις του καλοκαιριού.

Πλάνο που ο ίδιος ο υφυπουργός χαρακτήρισε ως «αστειότητες» αφού η ύλη που κυκλοφορούν διάφορα φροντιστήρια για το τεστ, σύμφωνα με τον ίδιον, αποτελεί «προσπάθεια εγκλωβισμού των μαθητών και των οικογενειών τους από τα φροντιστήρια, που αυτή τη στιγμή κινούνται στο όριο της νομιμότητας».

Και το ομιχλώδες τοπίο συνεχίζεται...

Αναρωτήθηκε κανείς στα αλήθεια γιατί οι αγχωμένοι γονείς σπεύδουν να στείλουν τα παιδιά τους σε ακόμη ένα φροντιστήριο; Επειδή πιστεύουν άραγε στην αναβάθμιση που υποστηρίζει ο υφυπουργός;

Γιατί άραγε δεν αναφέρθηκε πουθενά η απορρόφηση κονδυλίων από προγράμματα ΕΣΠΑ (με ανάλογες προκηρύξεις στο διαδίκτυο);

Μήπως το σαθρό σύστημα του δημόσιου σχολείου ωθεί τους γονείς να αναζητούν άλλες λύσεις για τα παιδιά τους;

Μήπως το υπουργείο θα πρέπει να επικεντρωθεί σε άλλες πρακτικές και λύσεις πάνω στο γενικότερο θεσμό της καταταλαιπωρημένης εκπαίδευσης χρόνων;

Μήπως η ραγδαία πτώση της οικονομικής κατάστασης των γονιών που το παιδί τους φοιτούσε σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο τους αναγκάζει να στραφούν στις λύσεις των πρότυπων-πειραματικών σχολείων;

Τελικά ισχύει, το ότι επιβεβαιώνεται η αναβάθμιση των σχολείων αυτών; Αλλά και αν ισχύει, τι θα γίνει με τα άλλα σχολεία στις γειτονιές μας;


Οι γονείς ανησυχούν και αντιδρούν. Δεκαέξι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων από πολλές νομαρχιακές περιφέρειες, καθώς και εβδομήντα τρεις γονείς, τα παιδιά των οποίων φοιτούν σήμερα σε πειραματικά σχολεία πρόσφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, υποστηρίζοντας ως αντισυνταγματικό και παράνομο τον νέο τρόπο εισαγωγής, μέσω εξετάσεων (τεστ), των μαθητών στα πρότυπα πειραματικά σχολεία της χώρας.

Επίσης, υποστηρίζουν ότι η προσβαλλόμενη απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής παραβιάζει κατάφωρα τη συνταγματική αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου η οποία υποχρεώνει τον νομοθέτη να τηρεί τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει. Και αυτό γιατί οι μαθητές έχουν εισαχθεί προ της ψήφισης του νόμου του 2011 (Ν. 3966/2011) που επέφερε τις αλλαγές στα πρότυπα πειραματικά σχολεία και με διαφορετικό νομοθετικό καθεστώς.

Κι ο υφυπουργός να απαντά περί των ανησυχιών των μαθητών για την πιθανή έξοδό τους από το σχολικό τους περιβάλλον, στο οποίο είχαν εισαχθεί υπό διαφορετικές συνθήκες και διαδικασίες.

«Οι μαθητές των Πειραματικών είναι πολύ καλοί μαθητές κι επομένως δεν έχουν να φοβούνται τίποτα.» ισχυρίζεται ο υφυπουργός κ. Παπαθεοδώρου.

Δηλαδή, για να καταλάβουμε, τα παιδιά που θα αποτύχουν θα αναγκαστούν να φύγουν από το σχολείο τους και να αναζητήσουν νέο σχολείο με τη «βούλα» του αποτυχόντα μακριά από τους φίλους τους και το σχολικό τους περιβάλλον.
Πως να σου φανεί αυτό για 15χρονους εφήβους, γνωρίζοντας πως η απομάκρυνση από το σχολικό περιβάλλον είναι η έσχατη τιμωρία για παιδιά με ανάρμοστη συμπεριφορά και όχι για μέτριους ή χαμηλόβαθμους μαθητές;



1 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αξιότιμη κυρία Πανταζή,

όλα αυτά που αναφέρετε στο άρθρο σας τα έχουμε πει πολλές φορές αλλά δυστυχώς κανείς δεν ακούει. Μη ξεχνάτε ότι πίσω απ' όλα αυτά υπάρχουν οικονομικά συμφέροντα (ΕΣΠΑ) για τους ημετέρους της ΔΗΜΑΡ όπως είναι γνωστό αλλωνίζουν μέσα στο υπουργείο. Ο ίδιος ο υπουργός είχε υποσχεθεί στα παιδιά που ήδη φοιτούν στην Γ΄γυμνασίου (στην κοπή της πίττας της Ιωνιδείου - το σχολείο που είναι απόφοιτος) ότι δεν θα δώσουν εξετάσεις και λίγες μέρες αργότερα ανακοινώθηκαν επίσημα οι εξετάσεις.

Οι δε «αναμορφωτές» της παιδείας μας λένε για αξιοκρατία και διάφορα τέτοια μεγαλόπνοα σχέδια, Μήπως θα έπρεπε ν' αρχίσουν την αξιολόγηση από κάπου αλλού και όχι από τα 15χρονα που στο κάτω κάτω δεν φταίνε για την επιλογή που έκαναν οι γονείς τους όταν εκείνα ήταν 11χρονα και είχαν τελειώσει το δημοτικό;

Ερωτώ;

Δημοσίευση σχολίου